Egzersizler ve Sırt Ağrısı

Egzersizler ve Sırt Ağrısı

Omurga rehabilitasyonu ve sırt ağrısını hafifletmek için sırt egzersizleri gereklidir. Bir bireye uyarlanmış kontrollü, kademeli bir egzersiz programı genellikle etkili olmaktadır.
 

Sırt ağrısına verilen tipik bir cevap olarak, yatakta kalmak ya da en azından bir veya iki günden fazla dinlenerek devam eden zorlayıcı aktivitelerin azaltılmasını sağlamak aslında iyileşmeyi zayıflatabilir ve ağrıyı kötüleştirebilir.

Egzersizlerin Yararları
Kontrollü ve ilerleyici bir şekilde yapıldığında, egzersizlerin sırt ağrısını hafifletmeleri dahil olmak üzere birçok faydaları vardır:

  • Omurgayı destekleyen kasları güçlendirmek, omuriliklerden ve faset eklemlerden baskıyı azaltmak
  • Sertliği azaltmak ve hareketliliği arttırmak
  • Spinal diskler de dahil olmak üzere, vücuttaki besin maddelerinin daha iyi dağılması için dolaşımın iyileştirilmesini sağlamak
  • Doğal olarak ağrıları gideren endorfinleri serbest bırakmak: Sık endorfin salınımı ağrıların azaltılmasına yardımcı olabilir. Endorfinler ayrıca ruh halinizi yükseltebilir ve kronik ağrının ortak bir etkisi olan depresif belirtileri hafifletebilir.
  • Sırt veya boyun ağrısı bölümlerinin sıklığını en aza indirmek ve gerçekleştiğinde ağrı şiddetini azaltmak.

Dengeli bir egzersiz, kalp atışlarını artıran aerobik egzersizlerin yanı sıra germe ve güçlendirme kombinasyonunu içermelidir.

Sırt Ağrısı için Reçete Olarak Egzersizler
Etkili bir sırt egzersiz programı kapsamlı olmalıdır. Hedeflenen bölge sırt olmasına rağmen bütün vücut çalışılmalıdır. Egzersiz, bir sağlık reçetesi olarak düşünülebilir. Nitelikli bir sağlık uzmanı, egzersizi çeşitli faktörlere dayanarak özelleştirecektir. Bu faktörler tipik olarak şunları içerir:

  • Klinik tanı
  • Ağrının hafif, orta veya şiddetli olma durumu
  • Aktiviteyi tolere etmek için gerekli ağrı kesiciler
  • Öngörülen egzersizlerin sıklığı
  • Egzersiz yapmak için gerekli olan doğru form ve sağlıklı duruş

Egzersiz Programının Zaman İçinde Korunması
Egzersize devamlılık, uzun süreli ağrı hafiflemesi için en önemli faktörlerden biridir. Bununla birlikte egzersizin sürdürülmesi, aktivite ile kötüleşen ağrı, ekonomik kısıtlamalar ve düşük motivasyon gibi çeşitli nedenlerden dolayı zor olabilir. Bir çalışmada, egzersizin sürdürülmemesinin en yaygın nedeni, aktivitenin neden olduğu ağrı artışı olarak açıklanmıştır. Bu durumda bir egzersiz uzmanı, ağrıyı azaltmayı ve yönetmeyi egzersiz programının ana parçaları olarak içerebilir. Ayrıca, kişisel tercih de egzersizin sürdürülmesi üzerinde rol oynar; örneğin, bir egzersiz rutini çok acı verici veya eğlenceli değilse, düzenli olarak yapılması ve etkili olması daha az olasıdır.

Kaynakça
https://www.spine-health.com/wellness/exercise/exercise-and-back-pain

Dilgem uzmanlarından destek almak ve randevu oluşturmak için: +90 (216) 456 42 42
                                                                                                                 +90 (533) 165 60 94

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog