Yeterli Uyku ve Uyku Düzeninin Önemi

Yeterli Uyku ve Uyku Düzeninin Önemi

Gençlerin Ne Kadar Uykuya İhtiyacı Var?

Gençlerin çoğu, her gece yaklaşık 8 ila 10 saat uykuya ihtiyaç duyar. Doğru miktarda uyku almak, sınavlarda veya sporda elinden gelenin en iyisini yapmak isteyenler için önemlidir. Ne yazık ki, birçok genç yeterli uyku alamıyor.

Niçin Gençler Yeterli Uyku Almıyor?

Gençler genellikle geç saate kadar ayakta kaldıkları, okulda ve sınıfta uyuyakaldıkları için kötü bir uyku düzenine sahiptirler. Ancak gençlerin uyku kalıpları yetişkinlerden veya küçük çocuklardan farklıdır.


Gençlik yıllarında, vücudun sirkadyen ritmi (biyolojik saat) değişime uğrar ve kişinin daha geç saatte uyumasını ve uyanmasını söyler. Bu değişim, beyin hormonu olan melatonin nedeniyle olabilir ve bu gençlerin erken uykuya dalmasını zorlaştırabilir.


Vücudun sirkadyen ritmindeki değişiklikler, hayattaki yoğun bir zamanla çakışmaktadır. Gençlerin çoğu için, okulda başarılı olma baskısı oldukça yoğundur ve çok çalışmadan başarılı olmak daha zordur. Gençlerin, spor ve diğer ders dışı etkinliklerden yarı zamanlı işlere kadar her şeyi yapmaları gerekir. Telefonlar, tabletler ve bilgisayarlar gibi elektronik cihazların kullanılması da uykuya dalmayı zorlaştırır. Birçok genç geç saate kadar mesajlaşıyor, oyun oynuyor ve video izliyor.


Okuldaki ilk dersin oldukça erken bir saatte olması da uyku kaybında rol oynar. Gece yarısından sonra uykuya dalan gençler sabah okula erken kalkmak zorunda kalıyorlar, bu da bir gece sadece 6 veya 7 saat veya daha az uykuda kalabilecekleri anlamına geliyor. Bir gece birkaç saat kaçırılmış uyku büyük bir şey gibi görünmeyebilir, ancak zamanla farkedilir bir uyku açığı yaratabilir.


Uyku Neden Önemli?

Uyku, en iyi potansiyelinizde olmanız için önemlidir. Gençler şunları yapmak için uykuya ihtiyaç duyar:

  • Dikkat etmek ve okulda en iyi şekilde öğrenmek
  • Atletik performansı artırmak
  • Normal büyümek ve gelişmek
  • Sağlıklı olmak

Uyku ihtiyacının yeterince karşılanmaması zayıf not derecelerine, ilişki problemlerine yol açabilir. Ayrıca araç kullanırken uykuya dalmak ciddi kazalara neden olabilir.


Devam eden uyku eksikliği olan insanlar şu sorunları yaşayabilirler:

  • Kalp hastalığı ve obezite gibi sağlık sorunları
  • Sorunlarla mücadele enfeksiyonları
  • Depresyon gibi duygusal problemler


Yeterince Uyuyor Muyum?

Yeterince uyuduğunuzu düşünüyorsanız bile, uykunuzu yeterince almıyor olabilirsiniz. Aşağıdaki durumlara benzer şeyler yaşıyorsanız daha fazla uykuya ihtiyacınız olabilir:

  • Sabahları zor uyanmak
  • Konsantre olmakta güçlük çekmek
  • Derslerde uykuya dalmak
  • Huzursuz, karamsar, üzgün veya depresyonda hissetmek


Nasıl Daha İyi Uyuyabilirim?

İşte daha iyi uyumanıza yardımcı olabilecek bazı ipuçları:


Düzenli yatma ve uyanma süreleri ayarlayın: Doğru bir planlama ile her gün aynı zamanlarda yatıp aynı saatte kalmayı alışkanlık haline getirin. Hafta sonları bile uyku programınıza bağlı kalmaya çalışın.


Düzenli egzersiz yapın: Düzenli egzersiz daha iyi uyumanıza yardımcı olabilir. Yine de yatmadan hemen önce egzersiz yapmamaya çalışın. Egzersiz sizi yeniden canlandırabilir ve uykuya dalmayı zorlaştırabilir.


Kafeinden kaçının: Akşam yemeğinden sonra, soda, çay ve kahve gibi kafeinli içecekleri içmeyin. Nikotin (sigara) ve akşamları alkol almak bir kişiyi huzursuz edebilir ve uykuyu etkileyebilir.


Işıkları düşük ayarda tutun: Işık beyine uyanma zamanının geldiğini gösterir. Parlak ışıklardan (cihaz ekranları dahil) uzak durmak, dinlendirici müzik dinlemek veya yatmadan önce meditasyon yapmak vücudunuzun rahatlamasına yardımcı olabilir.


Elektronik cihazları kapatın: Uyumaya gitmeden en az 1 saat öncesine kadar telefonunuzu, tabletlerinizi, bilgisayarınızı veya TV'nizi kullanmayın.


Çok fazla şekerleme yapmayın: Gün boyunca 30 dakikadan fazla yapılan şekerlemeler ve yatmaya yakın yapılan şekerlemeler daha sonra uykuya dalmanızda zorlanmanıza neden olabilir.


Doğru uyku ortamını yaratın: İnsanlar biraz serin olan karanlık bir odada en iyi şekilde uyuyabilirler. Gürültülü bir ortamı engellemeniz gerekiyorsa, doğa sesleri kullanabilirsiniz.


Kaynakça
https://kidshealth.org/en/teens/how-much-sleep.html?WT.ac=ctg

Dilgem uzmanlarından destek almak ve randevu oluşturmak için: +90 (216) 456 42 42
                                                                                                                 +90 (533) 165 60 94

 

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog