Griple Mücadelenin 5 Yolu

Griple Mücadelenin 5 Yolu

 

Grip kendi başına yeterince can sıkıcıdır. Bu nedenle, grip mevsiminin sizin için heyecan verici zamanlarından birinde denk gelmesi iyi bir durum değildir.

Kış tatili eğlencesini kaçırmamak için aşağıdaki ipuçlarını izleyin:

1. Grip aşısı olun: Kendinizi gripten korumanın en iyi yoludur. Aşı olmak sadece kendi sağlığınızı korumakla kalmaz, aynı zamanda çevrenizdeki insanlara da yardım eder çünkü gribe yakalanma ve bunu geçirme ihtimaliniz daha azdır.

2. Ellerinizi sık sık yıkayın: El yıkama, grip virüsleri gibi mikroplara karşı önemli bir savunma hattıdır. Neden mi? Vücudun bir grip aşısından sonra bağışıklık kazanması yaklaşık 2 hafta alır ve eğer bu sırada yeni bir virüs size bulaşırsa, aşı bile kusursuz olmayabilir. El yıkamak aynı zamanda soğuk algınlığı gibi diğer mikrop ve hastalıklara karşı da korunmanıza yardımcı olur. Banyoyu kullandıktan sonra ellerinizi yıkayın; öksürdükten veya hapşırdıktan sonra; kontak lensleri takmadan veya çıkarmadan önce; makyaj kullanmadan önce; ve yemek yemeden, servis etmeden veya yiyecek hazırlamadan önce mutlaka ellerinizi yıkayın. El yıkama ile ilgili en güzel şey, kolay uygulanabilmesidir. Bu yüzden okuldan, alışveriş merkezinden, bir filmden ya da birçok insanın olduğu başka bir yerden eve geldiğinizde ellerinizi yıkama alışkanlığını kazanın.

3. Birisi hastalanırsa mesafenizi koruyun (öksürme, hapşırma, vb.): Grip virüsleri havada dolaşır, bu yüzden hasta görünen insanlardan uzak durmaya çalışın. Tabii ki, grip virüsü olan insanlar her zaman hasta görünmezler. Grip virüslerinin vücuda kolayca girebileceği üç yere yani; burnunuza, gözlerinize ve ağzınıza dokunmaktan kaçınmak iyi bir fikirdir.

4. Ellerinize değil, dirseğinize öksürün veya hapşırın: Bu şekilde, diğer kişilerin de dokunabileceği yüzeylere dokunduğunuzda virüsü yaymazsınız.

5. Grip olduysanız evde olun: Mikroplarınızı başkasına geçirmek istemezsiniz. Evde kalmak, en sevdiğiniz filmi izlemek, video oyunları oynamak veya kitap okumak için harika bir bahane. Dinlenme vücudun daha hızlı iyileşmesine yardımcı olabilir.

Ayrıca bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirerek griple günlük olarak savaşabilirsiniz. Bazı işe yarar bağışıklık arttırıcılar şunlardır:
 

  • Yeterince uyumak
  • Sağlıklı besinler tüketmek
  • Bol sıvı içmek
  • Düzenli egzersiz yapmak

Gribin kış eğlencesinin arasına girmesine izin verme. Diren!

Kaynakça
https://kidshealth.org/en/teens/fight-flu.html?WT.ac=ctg

Dilgem uzmanlarından destek almak ve randevu oluşturmak için: +90 (216) 456 42 42
                                                                                                        +90 (533) 165 60 94

PROBLEM TARAMA ENVANTERİ

Çocuğunuzun Problemini Birlikte Değerlendirelim!

UZMANLIK ALANLARIMIZ

Yorum yazın

Müşteri destek ekibimiz sorularınızı cevaplamak için burada. Bize herşeyi sorabilirsiniz. WhatsApp ile size anında dönüş yapılacaktır.
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?

DİLGEM Eğitim Öğretim Danışmanlık ve Yayıncılık Ltd. Şti. Atatürk Mahallesi Girne Caddesi Zengin İş Merkezi No: 20 D: 7-9 Ataşehir / İSTANBUL

+90 (216) 456 42 42

dilgem@dilgem.com.tr

www.dilgem.com.tr

FOTO GALLERİ

  • /upload/gallery/cocugunuzda-kacirmayi-istemeyeceginiz-kritik-gelisimsel-donum-noktalari.jpg
  • /upload/gallery/dil-konusma-isitme.jpg
  • /upload/gallery/beynin-islevleri.jpg
  • /upload/gallery/bedenim-icin-guvenlik-kurallarim-.jpg
  • /upload/gallery/duyusal-sistemler.jpg
  • /upload/gallery/tree.jpg
  • /upload/gallery/artikulasyon-terapisi-basamaklari.jpg
  • /upload/gallery/yasam-kalitesi.jpg
  • /upload/gallery/afazili-bireylerle-nasil-iletisim-kurulmali.jpg
Türkçe Katalog Almanca Katalog