Beyin Egzersizleriyle Hafıza kaybını Engelleyebilir Miyiz?

Beyin Egzersizleriyle Hafıza kaybını Engelleyebilir Miyiz?

Zihninizi zorlayan şeyler yaparak beyninizin yaşlandıkça sağlıklı kalmasına yardımcı olabilir misiniz? Bu aynı zamanda hafıza kaybından kaçınmanıza, hatta Alzheimer vei demansı önlemenize veya geciktirmenize yardımcı olabilir mi ?

Emin olmak için bilim adamlarının daha fazla araştırma yapması gerekiyor. Ancak bir dizi çalışma, zihinsel olarak aktif kalmanın faydaları olduğunu gösteriyor.


İşte Beyninizi Çalıştırmanın Etkisi Hakkında Bildiklerimiz

Beyin egzersizleri hafıza kaybını veya bunamayı geciktirmeye yardımcı olabilir mi?

Tıbbi araştırmalar, insanların zihinlerini aktif tuttuklarında, düşünme becerilerinin azalmasının daha az olası olduğunu gösteriyor. Bu yüzden oyunlar, bulmacalar ve diğer beyin eğitimi türleri hafıza kaybını ve diğer zihinsel sorunları yavaşlatmaya yardımcı olabilir .

Bir çalışma 65 yaş ve üstü 2.800’den fazla yetişkini içeriyordu. 5 ila 6 hafta boyunca 10 saate kadar beyin eğitimi seanslarına gittiler. Oturumlar şu beceriler için taktiklere odaklandı:

  • Hafıza
  • Muhakeme
  • Bilgi işleme hızı

Eğitimi alan kişiler, en az 5 yıl süren bu becerilerde gelişme gösterdi. Ayrıca parayı yönetme ve ev işi yapma gibi günlük görevlerde de geliştiler.


Peki Alzheimer ve Diğer Demansları Beyin Eğitimiyle Önleyebilir Miyiz?

Bir çalışma, zihni kullanmanın düşünme becerilerindeki düşüşleri geciktirdiğini buldu. İnsanlar Alzheimersemptomları yaşamaya başladıktan sonra , zihinlerini meşgul edenlerde zihinsel düşüş hızlandı. Zihinsel olarak aktif olmanın ilk başta beyni güçlendirmesi mümkündür, bu nedenle semptomlar daha sonraya kadar ortaya çıkmadı.

Zihinlerine düzenli olarak meydan okuyan insanlar, Alzheimer olsalar bile hayatlarının daha kısa bir bölümünü düşüş halinde geçirebilirler .


Ne Tür Beyin Egzersizleri Yapmalıyım?

Bu kişiden kişiye değişebilir. Ancak ana fikir beyninizi aktif tutmak. Zaman zaman genellikle kullanmadığınız elle yemek yemek kadar basit bir şeyle başlayabilirsiniz.

Ayrıca şunları da yapabilirsiniz:

  • İkinci bir dil veya müzik aleti gibi yeni bir şey öğrenin.
  • Çocuklarınız veya torunlarınızla masa oyunları oynayın. Veya haftalık bir oyun için arkadaşlarınızı bir araya getirin. Yeni oyunlar deneyin. Bunun gibi aktivitelerin yanında sosyal bağlantılar da beyninize yardımcı olur.
  • Sayı veya diğer bulmaca türleri üzerinde çalışın.
  • Çevrimiçi hafıza oyunları veya video oyunları oynayın.
  • Yerel yetişkin eğitimi derslerini okuyun, yazın veya kaydolun.


Kaynakça

Bu makale ilk olarak Web Md web sitesi tarafından yayınlandı. Orijinal versiyonu buradan okuyabilirsiniz.