Çocuğunuz İçin Sağlıklı Rutinler

Çocuğunuz İçin Sağlıklı Rutinler

Çocuğunuz İçin Sağlıklı Rutinler
 

Tatil sonraları okul rutinlerine geri dönmek zor olabilir. Çocuklarınız daha sakin, daha rahat bir tatil temposuna alışabilir ve tekrardan üretken hale gelmeleri gerekebilir. Sizin ve çocuğunuzun rutinlerini değiştirmenize yardımcı olması için bu ipuçlarını mutlaka kullanın!

Sabah Rutinleri
 

  • Ailenizdeki herkes için bir sabah kontrol listesi geliştirin, böylece herkes uyumaya devam etmek yerine ne yapması gerektiğini bilir. Kontrol listelerini gözden kaçırılmayacakları yerlerde, belki de buzdolabında veya mutfakta bulunan bir beyaz tahtada yayınlayabilirsiniz.
  • Çocuğunuzun kendi sabah kontrol listesini hazırlamasına yardımcı olun. Böylece yazılanları kullanma konusunda ki heyecanlanma olasılıkları daha yüksek olacaktır.

Akşam Rutinleri
 

  • Ödevleri yapmayı planlayın ya da yapılmadıysa (yatmadan bir saat öncesine kadar) ödevleri bir kenara koyun. Bu son saat oldukça değerlidir ve ödevden daha önemli şeyler için kullanılmalıdır.
  • Çocuğunuza uygun olmayan bir ev ödevi verildiyse, çocuğunuzun öğretmeniyle görüşmeyi deneyin.
  • Ödevlerin ilkokul çocukları için etkili olduğunu gösteren hiçbir araştırma olmadığını ve çocuklara düzenli olarak yüksek sesle kitap okunmanın ve yeterli uykunun etkinliğini gösteren çok sayıda araştırma olduğunu unutmayın!
  • Sizi (veya çocuğunuzu) kontrol etmemesi için sosyal medyayı siz kontrol edin!
  • Çocukların yatak odalarında televizyon ekranı bulunmamasını öneririz.
  • Ekran süresi, yüksek sesle okuma ve uyku ile uyumlu olmadığından, çocuğun yatmadan önceki son saatte evde kimsenin ekranın başında olmamasını öneririz. (Ekranlar TV, bilgisayar ve akıllı telefonları içerir!)
  • Yüksek sesle “aile” okumaları ve konuşmaları gibi oldukça önemli olan şeyler için çocuğunuz yatmadan önceki son 30 ila 60 dakikayı kullanın. Daha büyük yaştaki öğrenciler için bile, ödevler bu etkinliklerden daha önemli değildir!

Kaynakça: https://www.lexercise.com/blog/routine