Isıya Bağlı Hastalıklar Nasıl Önlenir?

Isıya Bağlı Hastalıklar Nasıl Önlenir?

Atmosfer sıcak okyanus havasını hapsederek sıcaklıkların yükselmesine neden olduğunda ısı kubbeleri oluşur. Isı stresi, aşırı ısıya maruz kalmanın bir yan ürünü olabilir ve bu da ısı döküntüleri, bayılma, ısı bitkinliği ve sıcak çarpmasıyla sonuçlanır. En savunmasız gruplar arasında çocuklar, yaşlılar ve klimaya parası yetmeyen insanlar yer alıyor. Uzmanlar, güneşe maruz kalmaktan kaçınmayı ve öğleden sonra 12.00 ile 15.00 arasında meydana gelme eğilimi gösteren en yüksek sıcaklık saatlerinde egzersiz yapılmasını tavsiye ediyor.

Isı kubbeleri ciddi sağlık risklerine neden olabilir. Yaz sıcak hava dalgaları, ısıya bağlı hastalıklar şeklinde insan sağlığı için ciddi riskler oluşturabilir. Bunlara ısı döküntüleri, bayılma, ısı bitkinliği ve sıcak çarpması dahildir.

Aşırı ısıya maruz kalmanın bir sonucu olarak, vücut ısı stresi yaşayabilir. Isı stresinin ısıya bağlı bir hastalık yaşamanın toplam çevresel riskidir. Isıya bağlı hastalıklar tedavi edilmediğinde iç organlara zarar verebileceğini ve hatta ölüme yol açabileceğini söylüyor.

En çok risk altında olanlar arasında çocuklar ve yaşlılar yer alıyor. Genel olarak, çocuklar devam eden oyun ve azalan hidrasyon nedeniyle eforla ısı hastalıklarına karşı hassastır. Yaşlılar da daha hassastır çünkü yaşlandıkça, serinlememizi sağlayan fizyolojik mekanizmalar – deri yüzeyimize daha fazla kan yönlendirmek gibi – iyi çalışmıyor.

Isı Stresinin Belirtileri ve Belirtileri

Aşağıdakilerden herhangi birini yaşıyorsa, bir kişi ısı stresi yaşayabilir:​

  • Aşırı susuzluk
  • Kuru ağız
  • 38 derecenin üzerinde vücut ısısı
  • Kızarmış cilt
  • Baş dönmesi
  • Mide bulantısı
  • Kas krampları

Sıcaklığa bağlı hastalıkların, progresyona daha erken müdahale etmenin organ yaralanması riskini azalttığı ve sonuçları iyileştirdiği bir spektrumda var olduğunu belirtmek önemlidir.

Isı Stresini Önleme

İnsanlar, kendilerini ısıya bağlı hastalıklardan koruyabilirler. Daha fazla sıvı kaybettikleri için daha fazla sıvı almaları gerekir. Bu yüzden iyi bir kural, idrarınıza bakmaktır.

İdrarlarınız nispeten berraksa, bir kişinin vücudu makul derecede suya sahiptir. Daha koyu idrarı olan kişiler sıvı alımını artırmalıdır. Dehidrasyon, vücut, organlara kan göndermek için gerekli olan çok fazla su kaybettiğinde meydana gelir. Bir kişi ne kadar susuz kalırsa, idrara çıkma sıklığı o kadar az olur. Yaşlı insanlar için bazı ilaçları almak terleme yeteneğini bozabilir. Bu yüzden aşırı ısınma riski daha fazla olacak.

Aromalı spor içeceklerinin, terleme sırasında kaybedilen tuzları yeniledikleri için hidrasyonu arttırdığı bulunmuştur. Ek olarak, genellikle 12.00 ile 15.00 arasında meydana gelen en yüksek sıcaklık saatlerinde egzersiz yapmaktan ve güneşe maruz kalmaktan ve vantilatör kullanmaktan ve hafif, bol giysiler giymekten kaçınabilirsiniz.

Ayrıca nemli ortamlarda egzersiz yapmaktan da kaçınmalısınız. Vücudunuzun terleme ve ısıyı buharlaştırma yeteneği, soğutmanın en etkili yoludur. Ancak çok nemli bir ortamdaysanız, sizden damlayan ter buharlaşmaz ve bu da vücudun çok daha sıcak hissetmesine neden olabilir.

Massachusetts Institute of Technology’ye göre, nem yeterince yüksek bir seviyeye ulaştığında vücudun doğal soğutma sistemi çalışmayacaktır. Ve aşırı koşullarda, insanlar ısı krampları ve felç gibi yukarıda belirtilen ısı stresi belirtilerini ve semptomlarını yaşamaya başlayabilirler.

Isı Stresi Müdahalesi

Siz veya tanıdığınız biri ısıyla ilgili bir hastalık geliştirirse, daha serin bir ortama, gölgeli bir yere, klimalı binaya veya arabaya geçin, su alın ve hemen tıbbi yardım isteyin. Isıya bağlı hastalık vakalarının çoğu, I.V. hidrasyon ve hızlı soğutma ile iyileştirilebilir.

Siz veya tanıdığınız biri aşırı sıcaktan kaynaklanan bir hastalık yaşıyorsa, uzmanlar daha serin bir ortama taşınmanızı, su içmenizi ve hemen tıbbi yardım almanızı önerir.

Kaynakça

Bu makale Kayla Hui tarafından yazılmıştır. Orijinal metni buradan okuyabilirsiniz.