3 Adımda Daha Az Endişe Edin

3 Adımda Daha Az Endişe Edin

Herkes endişelenir. Büyükler de çocuklar da. Bu konuda ne yapmalısınız? Endişeleriniz ister büyük ister küçük olsun. Şu 3 adımı atabilirsiniz: 

  1. Ne için endişelendiğinizi anlamaya çalışın.
  2. Durumu daha iyi hale getirmenin yollarını düşünün.
  3. Yardım isteyin.

1.Anlayın.

Bazen, tam olarak ne için endişelendiğinizi bilebilirsiniz. Diğer zamanlarda, sizi neyin rahatsız ettiğini tam olarak bilemeyebilirsiniz. Huysuz görünen bir öğretmen için endişelendiğinizi varsayalım. Ama belki de sizi gerçekten rahatsız eden şey, matematikle ilgili sorun yaşıyor olmandır. Matematikle ilgili biraz yardım alırsan, o öğretmen gayet iyi görünebilir. 

Ailevi problemler gibi bazı problemler büyüktür ve birçok parçası vardır. Sorunu görmezden gelmek veya bir parçasına odaklanmak yerine sorunu bir bütün olarak görün. Ancak probleminize veya en azından bir kısmına odaklanabilmek, harekete geçmenin ilk adımıdır. Sizi neyin endişelendirdiğini anlamakta güçlük çekiyorsanız, 3. Adıma geçin ve bir ebeveynden veya güvendiğiniz başka bir kişiden yardım alın.

2. Daha iyi hale getirmenin yollarını düşünün.

Daha az endişeli hissetmenize yardımcı olmak için hemen hemen her zaman yapabileceğiniz bir şey vardır. Orada oturup endişelenmek hiç eğlenceli değil ve muhtemelen probleminizi çözmeyecektir. Ancak bir eylem moduna geçmek daha umutlu hissetmenize yardımcı olabilir.

Okuldaki notlar genellikle çocuklar için en büyük endişe kaynağıdır. Endişeniz buysa, kendinize şu soruları sorun:

  • Dereceler neden önemlidir? Benim için ne anlama geliyorlar?
  • Derse nasıl hazırlanıyorum? Ertesi gün sınav olmadığında bile notlarımı gözden geçiriyor muyum?
  • Ödevimi yapmak için iyi bir yerim var mı?
  • Notları yeniden yazmak, bilgi kartları kullanmak ve bir çalışma arkadaşıyla çalışmak gibi farklı çalışma yöntemlerini denedim mi?

Endişeniz bir arkadaşınızla yaptığınız bir kavgayla ilgiliyse, arkadaşınıza bir not yazmaktan onu bir basketbol maçına davet etmeye kadar yapabileceğiniz tüm eylemleri yazabilirsiniz. İkinizin arasında olanlar için özür dileyecek misiniz? Olası eylemlerin bir listesini yaptıktan sonra, arkadaşlığınızı tekrar rayına oturtması en muhtemel olanı seçebilirsiniz.

Ama ya sorununuzu daha iyi hale getirmek için yapacak bir şey bulamıyorsanız? O zaman 3. Adıma (zaten bir sonraki adım) atlayıp birinden yardım isteme zamanıdır.

3.Yardım İsteyin.

Endişelenmek sizi yalnız hissettirebilir. Endişeli olduğunuzda, konuşacak birini bulmak yardımcı olabilir. Bazen insanlar “Neden uğraşayım ki? Bu konuda bir şey yapamaz” der. Ama yine de bir şans vermek için iki neden var:

1. Duygularınızı paylaşana ve kişinin yardım etmesine izin verene kadar kimsenin yardım edemeyeceğinden emin olamazsınız.

2. Birine seni rahatsız eden şeyi söyleme eylemi bile seni biraz daha iyi hissettirebilir. Sonrasında endişelerinizle artık yalnız değilsiniz ve kime anlattıysanız (ebeveyn, kız kardeş, erkek kardeş, arkadaş, danışman) şimdi size yardım etmenin yollarını düşünüyor.

Endişe Hakkında Sonsöz 

Endişenin tamamen kötü olmadığını biliyor muydunuz?  Bir sınav hakkında (en azından biraz) endişe duymadıysanız, sınav için çalışmayabilirsiniz. Güneşte yanmaktan endişe duymadıysanız, güneş kremi sürmeyebilirsiniz.

Ancak bazı çocuklar o kadar çok endişelenir ki, bu onları ihtiyaç duydukları ve yapmak istedikleri şeyleri yapmaktan alıkoyar. Bu size benziyorsa, artık ne yapacağınızı biliyorsunuz: Eski güzel 3. Adıma dönün ve birinden yardım isteyin.

Makalenin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.

Diğer makalelerimize göz atmak için buraya tıklayabilirsiniz.